Wpis Blogowy

Czy w hotelu można przyjmować gości?

Zdarza się, że gość hotelowy sam pragnie zaprosić do siebie gościa. To naturalny zamysł, gdy chce spotkać ze znajomą osobą, na którą przypadkowo natknął na ulicy albo przyjąć do siebie kogoś, kto wykupił nocleg w pobliskim obiekcie. Zdarza się również, szczególnie często w przypadku par młodych nocujących w hotelu, że podczas przygotowań do swojego wielkiego dnia zatracą rachubę w liczbie odwiedzających. Wiele osób zastanawia się więc, czy w hotelu można mieć gości? 

Czy w hotelu można mieć gości?

Tak, przyjmowanie osób z zewnątrz jest możliwe, jednakże wymaga przestrzegania hotelowego regulaminu. Ważny jest umiar i poczucie odpowiedzialności za podejmowaną osobę. Zaproszenie bliskich oczywiście nie jest w żaden sposób dodatkowo płatne, ale liczy się tutaj zachowanie kultury osobistej. Tak samo jak w przypadku gości hotelowych, tak i osoby zaproszone z zewnątrz, swoje pierwsze kroki powinni skierować w stronę recepcji. Częstą, choć nie zawsze stosowaną, etykietą jest bowiem rejestracja wizytatora. To praktyka pozwalająca obiektowi utrzymać porządek wewnętrzny i łatwo ewidencjonować liczbę wchodzących i wychodzących osób. Ponadto goście z zewnątrz powinni odpowiednio się zachowywać i respektować prywatność innych przebywających oraz zasady panujące na terenie obiektu.

Zasady zapisane w regulaminie obiektu

Większość hoteli, w tym również i nasz obiekt, ma dokładnie określone przepisy opisane w regulaminie. Oprócz standardowych, mówiących o zachowaniu ciszy nocnej, czy godzinach zameldowania, pojawiają się tam dokładne wytyczne dotyczące przyjmowania gości. W naszym Hotelu Maraton wskazujemy jasno, że:

  • osoby niezameldowane w hotelu mogą przebywać w pokojach od godziny 7.00 do godziny 22.00 (mówi o tym wprost punkt 7 regulaminu);
  • osoba zameldowana nie może przekazywać swojego pokoju osobom trzecim;
  • za wszelkie straty materialne i uszkodzenia mienia odpowiedzialność ponosi gość zameldowany w hotelu.

Pozostałych informacji na temat odwiedzin z pewnością udzieli personel w recepcji. 

Odwiedziny gości a odpowiedzialność za potencjalne szkody i bezpieczeństwo

Pełna odpowiedzialność za zachowanie osób zaproszonych do hotelowego pokoju spoczywa na zameldowanych gościach. Muszą oni liczyć się z ryzykiem umieszczenia ewentualnej opłaty w przypadku zniszczeń lub strat w wyposażeniu. Warto więc zapraszać do siebie osoby godne zaufania, takie, za które można ręczyć.

Czy gość hotelowy odpowiada za osoby przez siebie zaproszone?

Hotel nie będzie dochodził konkretnego sprawcy strat materialnych, umieszczenie ewentualnych opłat z tytułu zniszczeń zawsze będzie musiała pokryć osoba zameldowana. Hotele o podwyższonym standardzie mogą podejść rygorystycznie do drastycznego przekroczenia zasad. W szczególnych przypadkach nawet nakazać eksmisję osoby z zewnątrz.

Przebywanie osób zaproszonych przez gości a hotelowa cisza nocna

Najczęściej przyjmowanie osób z zewnątrz w godzinach ciszy nocnej jest  niemożliwe. Przestrzeń hotelowa ma gwarantować wszystkim osobom przebywającym na terenie obiektu komfort, a zakłócanie ciszy nocnej lub ogólnego spokoju potrafi skutecznie zepsuć wizytę. Dlatego też w przypadku problemów czy przedłużania czasu odwiedzin, personel może stanowczo, lecz taktownie, napomnieć osobę przyjmującą u siebie gości o konieczności zakończenia spotkania po godzinie 22. 

Czy hotele ograniczają przyjmowanie niezameldowanych gości?

Najlepiej wyobrazić sobie hotel, jako dom osoby bliskiej, u której zatrzymaliśmy się na chwilę. Większość osób ma w sobie pewne wyczucie dotyczące nienadużywania gościnności. Jeden gość lub dwóch, trzech czy czterech – oficjalny limit nie istnieje, lecz liczba zaproszonych gości powinna być raczej dostosowana do udostępnionej przestrzeni. 

Czasem jednak może się zdarzyć, że wizyta większej grupy jest nieplanowania i niespodziewana również dla osoby zameldowanej. Np. w przypadku, gdy para młoda korzysta z opcji noclegowej, a w dniu ich ślubu odwiedzą ich bliscy, zaproszeni na wesele.

Niezapowiedziane wizyty dodatkowych gości

Niektóre sytuacje, jak niespodziewane odwiedziny lub przyjazd większej grupy osób, mogą być wyzwaniem dla personelu hotelowego. W takich przypadkach ważne jest, aby gość hotelowy poinformował o tym recepcję lub zasięgnął porady, czy możliwe jest wpuszczenie dodatkowych osób. Obsługa może wtedy zaproponować inne rozwiązania, np. wynajem większego pokoju lub apartamentu, aby zapewnić komfort wszystkim zainteresowanym.

Alternatywy dla przyjmowania gości – spotkania w przestrzeniach wspólnych

Jeśli regulamin hotelowy ogranicza możliwość przyjmowania gości w pokojach, warto rozważyć spotkania w przestrzeniach ogólnodostępnych hotelu, takich jak lobby czy kawiarnia. Korzystając ze wspólnych miejsc, można uniknąć naruszania zasad hotelowych związanych z prywatnością i ciszą w pokojach, a jednocześnie cieszyć się towarzystwem znajomych czy współpracowników. Dodatkowo wiele hoteli oferuje szeroki wybór napojów i przekąsek, co może urozmaicić spotkania.

Dostęp do atrakcji hotelowych – czy osoby niezameldowane też mogą z nich korzystać?

Wiele obiektów hotelowych oferuje swoim gościom coś więcej, niż tylko pokoje: strefę spa, saunę, basen, restaurację, bar czy kino. Ważne więc staje się zachowanie odpowiednich zasad dotyczących korzystania z tych udogodnień.

Korzystanie z dodatkowych udogodnień wraz z własnym gościem nie jest niemożliwe, wymaga jedynie uprzedniego uzgodnienia z personelem. Większość hoteli udostępnia basen oraz inne atrakcje dla odwiedzających z zewnątrz za opłatą. Ten wydatek uiszcza już zaproszony lub zaproszona. Tak samo rzecz ma się z restauracją, która najczęściej otwarta jest dla wszystkich, nie tylko osób zameldowanych. Jednakże może być i tak, że hotel zastrzega prawo do korzystania z atrakcji tylko dla gości hotelowych, dlatego zawsze warto dociec szczegółów, aby uniknąć niedomówień. 

Podsumowanie

Hotele to miejsca skrojone na miarę komfortu odwiedzających, ale obowiązują w nich ustalone zasady. To jak podejmuje się w nim gości, jest odbiciem kultury osobistej osób korzystających z noclegu. W Hotelu Maraton zależy nam, aby każdy pensjonariusz czuł się tu swobodnie i bezpiecznie, niezależnie od długości pobytu. Z najwyższą starannością dbamy o atmosferę wzajemnego zrozumienia, a dodatkowe usługi, w tym takie jak obsługa gości z zewnątrz, traktowane są przez nas z pełnym profesjonalizmem i należnym szacunkiem. Wierzymy, że życzliwość, takt oraz wzajemna troska tworzą wyjątkowe doświadczenia, które pozostają z naszymi gośćmi na długo po opuszczeniu hotelu.

Hotel Maraton
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.